ایران از ظرفیت های بالای اقتصادی برخوردار است
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، جشن بزرگداشت سی و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی روز جمعه با حضور گسترده مقام های سیاسی، اقتصادی دولتی هنگ كنگ، دیپلمات های مقیم، بازرگانان، اصحاب رسانه ، دانشگاهیان، امامان جماعت مساجد مختلف و ایرانیان مقیم برگزار شد.

آقای استفان لم، وزیر ارشد كابینه دولت هنگ كنگ به عنوان میهمان ویژه در این مراسم باشكوه شركت و سخنرانی كرد.

وی با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در عرصه های مختلف در ایران و ظرفیت و توانایی های بالای اقتصادی، فرهنگی و توریستی ، جمهوری اسلامی را كشوری غنی از ذخایر معرفی كرد.

وی با یادآوری تاریخ و تمدن كهن ایران، گفت: دنیا در آینده نیز شاهد دستاوردهای فراوان در جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی همچنین با تاكید بر مناسبات دوستانه و طولانی مدت بین ایران و چین، منطقه ویژه اداری هنگ كنگ را با توجه به پتانسیل ها و امكانات قوی خدماتی، تجاری و بازرگانی آن، نقطه قوتی برای گسترش صادرات و واردات روز افزون بین دو كشور دانست.

در این مراسم همچنین طباطبایی، سركنسول جمهوری اسلامی ایران در هنگ كنگ طی سخنانی برخی ویژگی های انقلاب اسلامی و دستاوردهای 33 ساله آن در امور سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی را برشمرد.

وی پیشرفت های ایران علیرغم تحریم های اعمال شده در سه دهه اخیر در زمینه های مختلف علوم و تكنولوژی از جمله فناوری هسته ای، سلولهای بنیادی، شبیه سازی، هوافضا، كامپیوتر و ربات و نانو دارو را حائز اهمیت دانست.

طباطبایی تاكید كرد: با اتكاء به توان و استعداد ذاتی و هوش دانشمندان و نخبگان علمی و عزم جدی آنان ، ایران گام های موثرتری برخواهد داشت و تا سال 2025 در بسیاری از بخش های علمی و فناوری به مرحله استقلال كامل دست می یابد.

سركنسول جمهوری اسلامی ایران همچنین روند رو به توسعه مناسبات ایران و چین و منطقه هنگ كنگ در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و جهانگردی را مطلوب توصیف كرد.

آساق ** 275 **





:: برچسب‌ها: نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: